Vilkår og betingelser

Her finner du relevant informasjon du kan ha nytte av som kunde i Gourmetkurvens nettbutikk. Ta kontakt dersom du har spørsmål du ikke finner svar på her:

Kontaktinformasjon
Gourmetkurvens nettbutikk, Birgit Hårtveit, Smedstuvegen 74, 2072 DAL
– org. nr:  998 990 556
– e-post: birgit@gourmetkurven.no
– mobil daglig leder Birgit Hårtveit: 990 061 77

Generelle salgs og leveringsbetingelser for Gourmetkurven: 
Vi forbeholder oss retten til å velge alternative produkter dersom leveringssituasjonen fra leverandører tvinger oss til dette. Dette opplyser vi i så fall kunden om i forkant av forsendelse. Må du gjøre endringer på din ordre kan dette gjøres inntil 10 dager før leveringsdato. Gjelder ikke spesialleveringer. Frakt tilkommer. Ved levering på klokkeslett vil det komme et tillegg til standard fraktpris. Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil på nettsiden. Uavhentede pakker blir belastet med 150 kr. (Returkostnad) Dette gjelder også varer bestillt til annen mottaker. 

Ordrebekreftelse
Kunden mottar straks ordrebekreftelse på epost rett etter bestilling.

Betaling
Alle priser er i norsk valuta (NOK) og alle varepriser er inklusiv mva, dersom ikke annet er spesifisert. Vår netthandel er kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette, må du ha foresattes underskrift for å bestille. Det er Gourmetkurven som er ansvarlig for transaksjonen din. Kjøper velger betalingsløsning i nettbutikken. Skal varene sendes, må man velge å betale for varene via nettbasert NETS betaling (Visa/Mastercard). Gourmetkurven reserverer så kjøpesummen på kortet ved bestillingen. Endelig betaling skjer kun etter at varene er sendt til kjøper. Velger man å hente varene selv, kan man velge å betale kontant ved levering. Vi har og kortterminal.

Faktura
Bedriftskunder med solid egenkapital kan velge faktura som betalingsløsning. Dette må avtales på telefon i forkant av bestillingen, og Gourmetkurven forbeholder seg retten til å kanslere ordre i tilfelle svak soliditet.

Leveringstid
Dine varer vil, under normale omstendigheter, sendes ut 1-4 virkedager etter vi har mottatt din bestilling.

Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales og rådes det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon. Ved bruk av angreretten må varen også leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid.

Skadet forsendelse
Ved transportskader hos Posten og Bring gjelder det å få registrert skaden ved mottak av forsendelsen eller umiddelbart etter at du har oppdaget skaden. Senest innen 4 dager etter at varen er motatt. Du må da levere inn de skadede varer og emballasjen som de kom i på nærmeste postkontor eller utleveringssted. Betjeningen vil da hjelpe til med å fylle ut et skademeldingsskjema som du sender til Gourmetkurven sammen med en oversikt over hva som har blitt skadet. Vi vil deretter ta oss av den videre saksgang. Det er kun når disse kravene er oppfyllt at kunden vil få erstattet ødelagt forsendelse

Reklamasjon
Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varene. Ved reklamasjon kan du velge mellom ny vare eller pengene tilbake. Ta kontakt med Gourmetkurven på e-post: birgit@gourmetkurven.no, før en ev. retur som skyldes reklamasjon. Vi dekker returkostnadene. Reklamasjonsskjema må fylles ut og returneres sammen med varen. Reklamasjon for privatkunder skjer iht. Forbrukerkjøpsloven. Fristen for tilbakemelding til selger er 14 dager fra det tidspunkt da forbrukeren mottok varen. Kunden må oppbevare varen etter beste anbefalte måte for å unngå forringelse.

Gourmetkurven ettersender normalt ikke ødelagte produkter eller varer med verdi under kr 200,-.
Varens beløp/ produktets verdi vil bli refundert via lik betalingsmetode som kjøperen har brukt.  NB! Av fraktårsaker og produktets skjørhet, ettersendes ikke produktet flatbrød, men verdi/ beløp av produktet refunderes snarlig.

Angrerett
Angreretten på netthandel gjelder dessverre ikke for varer som foreldes eller forringes raskt slik som matvarer. Jmf angrerettsloven § 2.

Uavhentede pakker
Dersom kunden (det gjelder også varer bestillt som gave til 3 person) ikke henter ut sendingen på posten/post i butikk, og varen sendes i retur til Gourmetkurven, så belastes kunden for et beløp tilsvarende 250 kroner.

Personopplysninger
Gourmetkurvens er ansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi verken gir eller selger videre opplysninger om deg videre til noen utenfor Gourmetkurvens nettbutikk. Personopplysningene vil kunne benyttes så lenge du er aktiv kunde hos Gourmetkurven. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

Konfliktløsning
Klager rettes til Gourmetkurven innen rimelig tid, e-post: birgit@gourmetkurven.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no

Copyright
Innhold på nettsidene til gourmetkurven.no kan ikke lasts ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten forhåndssamtykke fra Gourmetkurven. Disse nettsider er beskyttet etter bl.a. opphavsretts–, markedsførings– og varemerkelovgivningen.